Co kukaš?

pondelok, mája 29, 2006

Arbeit Macht Frei

Naozaj neviem prečo som tomu dala taký názov. Len tak som si surfovala po vlnách internetu po stránke koncentráku.História je niečo, v čom sa skrýva toľko prehliadnutých maličkostí. Niekedy by som chcela prežiť deň v inom storočí.Ktovie, či aj tam ľudia riešili otázky,ako my dnes. Napríklad otázky viery.Či nejaký starý muž s tvrdými dlaňami, ohnutým chrbátom a opálenou tvárou sa niekedy zamyslel nad tým, či veriť alebo neveriť v Boha? Alebo či nejaká dievčina v jednoduchých šatách a zapletených vrkočoch mala depku z toho, že Boh k nej nehovorí.Alebo taký princ s vyhliadkou, že bude kráľom, či sa dakedy zamýšľal nad nespravodlivosťou života? Možno áno a bolo by to veľmi zaujímavé vedieť.Aspoň mňa by to zaujímalo,lebo niekedy sa šíria povetrím vety,že dnešná mládež to má ťažšie,ako tá v minulosti,keď nebolo toľko vplyvov. Taký mladý chalan, či mladé dievča vtedy, mali vštepenú úctvu voči Bohu a poverčivý strach. Ale aj tak si myslím, že dakedy sa v duši búrili voči tomu, že dakto má viac, ako oni,že môže študovať a že môže sa pekne obliekať.No a dnešný chalan a dnešné dievča sa vôbec búria voči existencii Boha. No dobre, to je jedno.Ale aj tak by som chcela prežiť jedeň deň na hrade, jeden deň v spoločnosti poddaných, jeden deň počas vojny, jeden deň...ale aj tak,som rada, že žijem dnes. A nemyslím si, že Arbeit Mach Frei.