Co kukaš?

streda, septembra 21, 2005

Neviem

Chcela som napísať o úplne iných veciach,ale tie nie sú už dôležité.V poslednom čase ,keď už som sa s niekým rozprávala,tak to bolo o živote, o snoch, o budúcnosti, o službe.A dnes som si tie rozhovory začala spájať a vyšla mi jedna vec. Ľudia, čo som s nimi rozprávala maju spoločné sny. Sny o službe Bohu, o nejakej organizácii, kde by mohli pracovať naplno, alebo o pomoci mladým ľuďom, alebo o rozbehnutí nových vecí v zbore, alebo o tom, že odídu za hranice a zarobia si, alebo že za hranicami vytvoria nejaké centrum pre tých, čo by tam chceli ísť , aby mali spoločenstvo. To som tu možno ani všetko nenapísala,len tak zhruba.Ale keby sa to všetko pospájalo, tak by vznikla super vec. Zdá sa mi, že Boh nedáva len tak náhodou svojim ľuďom do sŕdc spoločné sny. A určite nechce, aby mali všetci pocit, že sa to aj tak nedá,tak sa nebudem o nič snažiť. Niekedy vznikajú prekážky v tvare farárov, tradícií, tvrdosti zastaralých názorov. Niekedy je to skrátka ignorovanie zo strany "nadriadených". A niekedy je to aj preto,lebo všetci ľudia sa niekam stratia,keď ich treba.A to je taká veľmi smutná situácia, ale práve vtedy asi Boh chce, aby sme sa konečne pozreli ponad prekážky. Pozorovala som človeka, ktorému sa splnil sen a začal pracovať v kresťanskej organizácii. A jeho práca sa mu stala utrpením a nočnou morou. Pretože nikto nechcel pochopiť, že nestihne napísať všetky projekty, že nenájde si len tak ľahko podporovateľov. Práve vtedy ho akoby všetci priatelia nechali plávať- kritika zo všetkých strán a otázky.Ďalší člen kresťanskej organizácie už 2 roky nemôže preraziť hradbu farárov a ich nepochopenie. Stále samé odmietanie.Komu by sa chcelo ďalej bojovať? Ďalej človek, čo 3 mesiace nedostane výplatu,pretože proste na ňu nemajú. Ďalší, čo chce pomôcť aj zadarmo, ale zrazu ho v zbore nepotrebujú. Vyzerá to, akoby snívanie o službe patrilo len do nereálneho sveta a živé veci sa dejú len dakde v USA. Ale stále a možno práve preto verím, že sú to správne myšlienky. Lebo satan by nevŕtal,keby to nemalo zmysel a Boh by neskúšal, keby nemiloval. A keby nevznikli prekážky, asi by sme sa za nich museli začať modliť:-)