Co kukaš?

štvrtok, marca 09, 2006

Neprispôsobiť sa!

Mama povedala už niekoľkokrát, že ma zle vychovali. Slušne, ohľaduplne a citlivo.Som schopná vyvrátiť všetky tieto slová, lebo nesúhlasím ani s jedným,ale súhlasím so slovom "naivná". Najprv ma to hnevalo, že to nie je pravda,ale v poslednom čase som si uvedomila jednu vec. Chcem byť naivná. Chcem dodržiavať pravidlá, ktoré ľudia už dávno prehliadajú- napríklad počkať si na zelenú pri prechode cez cestu, aj keď všetci idú. Nechcem sa naučiť robiť nenápadné obchodné úlety, klamstvá, krádeže. Chcem sa naučiť vravieť čistú pravdu.
Včera sme mali malú oslavu tu v práci. A téma chvíľu bola asi taká, že v ktorom bare kto aké poháriky,či taniere ukradol,lebo sa mu páčili. A že jednu trápilo svedomie a musela vrátiť. Nepovedala som pol slova,lebo ma to trochu prekvapilo. Naposledy som ukradla hračky z kindervajíčok a potom ma naši potrestali. Môj brat ukradol vysielačky a pamätám si,že sme sa s nimi nikdy nehrali,lebo nechcel a ani ja som sa nechcela hrať s tými hračkami,lebo pri pohľade na ne som mala výčitky. Minule som si kupovala pirôžky a namiesto 4 kusov, mi dal 5. Niekoľko dní ma to hnevalo,kým som sa na to vykašlala. A sú aj iné veci,ktoré ani nespomeniem. Ale hlavnou myšlienkou je,že si prajem,aby všetci kresťania na svete túžili ostať neprispôsobiví tomuto svetu a aby dokázali stáť za pravidlami. Nielen medzi priateľmi,ale hlavne v kruhu ľudí, ktorí už ani nevedia,aké tie pravidlá boli.