Co kukaš?

štvrtok, marca 02, 2006

So zlepenými očami

Pesnička na dnešný deň je "Pane príjmi ma" Lebo sme ju mali včera na mládeži a potom som ju aj doma vyhrabala a slová v nej sú naozaj na zamyslenie.

Zykla som si,že ráno si už nerobím stíška,lebo mi to pripadalo úplne odveci otvoriť Bibliu, niečo si prečítať, zavrieť Bibliu a po pár sekundách nemať ani potuchy,čo som v polospánku čítala. No a tie modlitby so zavretými očami...ani nehovorím. No dnes som si tú knihu otvorila a tu je to:
"Láska je trpezlivá, láska je dobrotivá, nezávidí, láska sa nevystatuje a nenadúva; nie je neslušná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nezmýšľa zle, neraduje sa z neprávosti, ale teší sa s pravdou; všetko znáša, všetkému verí, všetkého sa nádejá, všetko pretrpí"

Spomenula som si,ako sme raz mali "stíško" v škole a spolužiačka prečitala tento text a potom namiesto slova "láska", doplnila nejaké meno, napríklad "Katka". No a ja som dnes ráno začala škrtať:
Katka je trpezlivá- no tak na 49% (vyškrtnuté),
-- // -- je dobrotivá - ani neviem, čo to znamená,ale podľa všetkého vyškrtnuté
-- // -- nezávidí - vyškrtnuté
-- // -- nevystatuje sa- no tak tomu dávam 60%, to znamená, že celkom prešlo,lebo neviem či som to správne pochopila, ale keď ide o vychvaľovanie sa, tak to ma nebaví :)
-- // -- nenadúva sa- podobne, ale keby tu išlo o pýchu, tak vyškrtnuté
-- // -- nie je neslušná - totálne vyškrtnuté, ach joj dakedy si treba nielen zahryznúť do jazyka,ale celkovo ho odhryznúť
-- // -- nie je sebecká- nad tým je zbytočné sa vôbec zamýšľať
-- // -- nerozčuľuje sa- ach joj, ono to ani nie je až také viditeľné, ale niekedy závidím psom, že môžu vrčať, hrýzť a proste zúriť. Lebo keby to robil človek, tak by ho navliekli do kazajky,ale aká by to bola úľava poriadne sa vyzúriť.
-- // --nezmýšľa zle - teraz sa musím zasmiať,lebo v tomto bode mínus 5%, čiže neprešlo
-- // -- neraduje sa z neprávosti - no keď to premením do normálnej reči,tak sa asi jedná o škodoradosť a to prešlo len na 50%,lebo škodoradosť je vraj najväčšia radosť. Ale závisí od toho, komu sa niečo zlé stane, preto tých 50%
-- // -- teší sa s pravdou - ako kedy, ale asi tak na 65%
-- // -- všetko znáša - tomto bode neviem,kde je hranica medzi tým, že si človek nechá po sebe šliapať a kde je to zdravé. Takže sa neviem vyjadriť. Znesiem dosť,ale nie všetko
-- // -- všetkému verí - ani náhodou. Dôveruj,ale preveruj:-) Tento bod neprešiel,lebo mu celkom nerozumiem.Čomu všetkému treba veriť??
-- // -- všetkého sa nádejá - neznám
-- // --všetko pretrpí - ani náhodou

Takže potom som zavrela Bibliu a uvedomila som si ešte viac, ako veľmi potrebujem Boha a s týmto "povzbudením" hurá do ďalšieho dňa. "Pane príjmi ma"