Co kukaš?

štvrtok, apríla 06, 2006

Huhu

Dnes je čtvrtek, zítra pátek, šiju, šiju si kabátek...to je báseň "Vodník" a na základnej škole sme si na ňu vymysleli scénku. Skončí sa tragicky,keď vodníkovej žene sa podarí utiecť a on odtrhne hlavu ich dieťaťu.To sme ale už v scénke nemali:-)
Toto bol úvod...

Služba ženy, žena v službe-téma včerajšej mládeže.Otázka: "Dievčatá, tešíte sa z toho, že ste ženy a chlapci, tešíte sa z toho, že ste muži?" Ach jo.Spomenula som si na to,ako som v detstve chcela byť chlapcom. Prečo? Lebo chlapci mohli loziť po stromoch, nikto im nehovoril" už sa správaj ako dievča", nikto im nezakazoval nosiť hocičo oblečené... Ani neviem,kedy sa zmenil ten postoj. Vlastne je mi to jedno,najradšej by som nebola nič ani chlapec,ani dievča, ale také nie je.
Včerajšia téma bola dlhá,ale verím, že každý si mohol z nej vytiahnuť to, čo potreboval. A ďalej sa bude diskutovať. Mali sme aj USA návštevu. Volá sa Anastacia-ale nie tá speváčka. Také jedno dievča, tichá ,troška menej ukecaná,teda viac mlčanlivá, nenápadná...priam šokujúce je zistenie, že je to Američanka. Ale zá sa mi, že je fajn,aspoň po pár vetách a vymenených poznatkoch.Potom som ju už prenechala Marekovi,aby jej vysvetľoval, čo to tá teta v predu hovorí.Teda prekladal tému. Možno sa s ňou ešte dakedy stretnem,lebo konečne som videla inú Američanku,ako všetky tie z Kecy táborov, internistov...väčšinou divoké a hlučné stvorenia. Tak vráťme sa k téme. Bibka nám porozprávala,aké to bolo,keď sa zrazu musela starať o deti a nemohla chodiť všade,kam sa jej zachcelo a zrazu slovo "služba" nadobudlo iný význam. Keď som si predstavila také obmedzenia...brrr. Pamätám si,ako som raz prišla domov,teda na dedinu a Katka pribehla ku mne, strčila mi do rúk Barborku"podrž ju, musím ísť nakŕmiť sliepky" Vyzerá to smiešne,ale je to hlbšie.Dieťa plakalo stále,keď ho dala do sedačky,nemohla nič iné robiť. To by asi bolo nad moju trpezlivosť. Alebo by som sa to naučila,hm.

3 Comments:

  • At 12:21 AM, Blogger Reny said…

    pre mna je to veeeelmi zaujimave :) ja som nebola rada, ze som zenou, ale po precitani uchvatnej som uzasnuta z Boha ako ma stvoril a mam z toho radost :) a som rada, ze som zena :)

    jaaaaaaaj, a ta sluzba? no to je tazke a schaosene aj v cirkvi UPOZORNENIE! slobodne zeny nie su sluzky ale predovsetkym osoby milujuce, tuziace po laske, prijati, priatelstve aj pokece, niekedy potrebuju aj klud (zeby vlastna skusenost?)

     
  • At 12:50 AM, Anonymous Anonymný said…

    Katka, ja som bola ten isty tym co ty ked som bola mala, fakt ma bavilo robit vsetko ine ako ostatne dievcata :) neviem preco. Sukna do kostola? Muka, krik a nakoniec som predsa isla, vyzerala som komicky :) nahanat sa na bajku do dedine, ist preskumat stary sklad, to bolo nieco pre mna. Adrenalin. Ale tiez sa to zmenilo, ani neviem kedy. Ale citim sa zenou, som vdacna Bohu za to, lebo uz som zacala citit hendikep ze kto som? Ani neviem ci by som menila s muzmi, ich uloha je uplne ina. Vies co je zaujimave? Zene nikto nemoze ani na chvilku vycitat jej city alebo slzy, zato chlapi to maju tazsie v tomto. Zena je klbko citov ktore rozpleta sam Boh.

     
  • At 4:19 AM, Blogger sopliatko said…

    to s tym klbkom...to je pekna myslienka. Ja mam stale rada adrenalin,ale iny,taky funny. Napriklad dakedy som sa sialene hojdala na hojdalke, na bicykli som isla z kopca so spadnutou retazou,takze sa nedal zabrzdit...uz by som to nerobila.A chalani take veci robia stale-moji bratia napr.su sialenci dakedy,ked soferuju, ja sa len v duchu modlim,ked ma vezu:-)

     

Zverejnenie komentára

<< Home