Co kukaš?

piatok, marca 24, 2006

Príležitosť

Včera bol veľmi zlý deň.Deň, ktorý poukazuje na to, že život nemá žiaden zmysel. Keď sa stane niečo také, nepomáha nič, len sa modliť a modliť, kým všetko ťažké neodíde a kým Boh znova nemá šancu na prejav lásky. Ľudia bez Boha- nezávidím im. Čo môžu urobiť? Napchávať sa zmrzkou, ísť spať,alebo ukončiť to tu všetko-koniec, The end...

Otvorila som si Bibliu 1. Sam 24.Je to príbeh o tom,ako mohol Dávid zabiť Saula,keď Saul sám vošiel do jaskyne,kde sa skrýval Dávid s priateľmi. Zaujalo ma, čo mu povedali jeho mužovia:

"Vtedy povedali Dávidovi jeho mužovia: Toto je deň, o ktorom ti hovoril Hospodin: Vydám ti tvojho nepriateľa do rúk, aby si s ním naložil, ako uznáš za dobré."

Hľadala som si ,kde Boh toto povedal Dávidovi,no nenašla som.Zaujalo ma to preto,lebo často sa stane,že zrazu máme super príležitosť. urobiť niečo, po čom už dlho túžime,niečo, čo vyzerá,akoby nám to dal do cesty sám Boh. Nikto by nám nič nevyčítal,veď je to také jasné,možno tým aj Bohu pomôžeme,ale...

"Vtedy Dávid vstal a tajne odrezal cíp plášťa, ktorý mal Saul na sebe. Potom mu začalo biť srdce, že odrezal cíp Saulovho plášťa. Povedal svojim mužom: Hospodin ma uchovaj, aby som sa dopustil niečoho takého proti svojmu pánovi, pomazanému Hospodinovmu, a vztiahol ruku na neho, veď on je pomazaný Hospodinov. Týmito slovami Dávid pokarhal svojich mužov a nedovolil im povstať proti Saulovi."

Dávid vedel, že to nesmie spraviť.Mal v sebe základnú vec, že nesmie zabiť pomazaného od Hospodina,aj keby bol neviem aký hnusný.Aj keby to presne vyzeralo ako príležitosť od Boha.Aj keby si všetci mysleli,že sa zbláznil,že je hlúpy.Čo si asi mysleli jeho mužovia? Možno najprv to, že spravil takúúú somarinu, možno ich prekvapilo, že oni sami zabudli na základný príkaz od Hospodina.

Pre mňa to bolo napomenutie.Neviem ešte presne či niečo v mojom živote je len príležitosťou, ktorá vyzerá ako úžasná vec a pritom je úplne mimo. Jednoducho ukázalo mi to na to,že je potrebné veriť a žiť základné pravdy, pravdy o Bohu. Aj keby priatelia kresťania vraveli niečo úplne iné,aj keby si všetci mysleli,že strácam šance,aj keby ...jediné miesto pravdy je Boh.

Ľudia si občas prispôsobia Bibliu svojim potrebám.Povedia" ale vtedy bola iná doba,keď bolo toto napísané." Tak potom ako máme vedieť, že toto je na inú dobu a toto je pre dnešný deň? Asi je na to len jediná odpoveď, teda jediná, čo mi napadla. Máme Ducha Svätého, Radcu. (Teraz som sama sebe poďakovala" ta to si mi pomohla,aj nabudúce")