Co kukaš?

piatok, apríla 07, 2006

To be a woman

Konečne som sa v knihe "Úchvatná" dopracovala k tejto časti:
Jedna mladá žena nedávno napísala: "Ako sa môžem stať silnou ženou, bez toho,aby som bola drsná? Ako môžem ostať zraniteľnou bez toho, aby som sa začala utápať v sebaľútosti?
Zdá sa, že je dostatok kníh o ceste muža a niektoré z nich sú naozaj dobré. Málokedy však nachádzame múdre rady ako sa stať ženou. Áno, vieme aké očakávania na nás kladú naše rodiny, naše zbory, naše kultúry.Ak chcete vedieť, čo by ste mali robiť, aby ste boli dobrou ženou, nájdete kopu rád. To je ale niečo iné, ako vedieť, aká je cesta, na nej sa žena stáva skutočne ženou, ba dokonca aj vedieť, aký je vlastne cieľ.
Ani cirkev tu veľmi nepomohla. Nie, táto veta nie je celkom presná. Cirkev bola súčasťou problému. Ženám vravela v podstate toto:" Ste tu hlavne preto, aby ste slúžili. K tomu vás Boh stvoril- k službe . K službe v detskej izbe, v kuchyni, v rôznych odboroch, v doma, v obci." Ale teraz vážne: Predstavte si ženy, ktoré vydávame v cirkvi za model ženstva. Sú sladké, ochotné pomôcť, vlasy majú pekne upravené. Sú zamestnané a slušné(ukáznené). Ovládajú sa. a sú unavené.
Pomyslite si na ženy, ktoré stretávate v zbore. Snažia sa dostať nejaký vzor ženstva. Čo vám hovoria o tom, čo to znamená byť ženou?Ako k vám hovoria ich životy? Ako bolo práve povedané, dospejete k názoru, že Božia žena je- unavená.A k tomu sa ešte cíti previnilo.Všetky žijeme v tieni tej neblaho slávnej ikony , "Žena z Príslovia 31", ktorá je tak pilná, až si kladiem otázku, či mala čas na priateľstvá, na prechádzky, či na čítanie dobrých kníh. jej svieca nezhasne ani v noci? Nejako sa jej podarilo podsvietit zahanbenie, v ktorom väčšina žien žije- je biblickým dokladom toho, že sme zlyhali. Na to, že je niečo zbožného- na pocitu, že ste ako žena zlyhala? (Všetko z knihy "Úchvatná" autor- John a Staci Eldredge)

Som rada, že som konečne našla knihu, kde je to takto napísané. Naozaj, nie je to vzbura proti Biblii,ale realita života,ktorú veľa ľudí nevníma,lebo ani nechce. Niekoho, tento text povzbudzuje, niekoho deptá a mne pripadá dosť historický a vôbec nie ako vzor ,podľa ktorého sa treba správať.

Takže zmena témy, dnes to vyzerá na pekný deň, aj slnko sa ukazuje. Teším sa na "Dobu ľadovú", volejbal a možno aj Superstar,ale tá Superstar ma nejak šialene toho roku nezaujíma. Teším sa, že je dnes piatok a deň narcisov,no mohli by to už zmeniť na deň slnečníc.Slnečnice sú krásne slniečka,niečo ako odraz veľkého slnka,ktoré svieti na oblohe. To by sme mali byť aj my,nie? Také malé slniečka a hlavným slnkom je Boh. Raz som mala doma slnečnicu, pamätám sa tiež, že mi ja dala Lanaška.Každé ráno som sa slnečnici pozrela do "tváre" a stále mi vzala dych jej krása.Ona sa na mňa tiež pozerala:-) A tak sme sa každé ráno zdravili,až kým nezomrela. No a tiež si pam ätám, že keď bol Rado v Číne a akurát bol môj deň na modlenie sa za neho, vzala som psíka(vtedy sme mali len Harina) a išli sme sa prejsť ďaleko nad dedinu ku slnečnicovému poľu. Tam sme sedeli na teplej poľnej ceste a rozprávali sa so Stvoriteľom slnečníc:-)
Želám všetkým pekný deň narcisov-slnečníc.

1 Comments:

  • At 2:34 AM, Anonymous Anonymný said…

    konencne z nas zien niekto nerobi idealy krasy a zenskosti, ano, aj my vieme byr riadne unavene a znicene, nervozne. Bibia je pravda, ale aj ja som bola neraz frustrovana z toho co je tam napisane o zene. Musim to takto napisat, ale faktom je ze to je velmi individualne.Nemam v tom uplne jasno ako to BOh myslel. Nechcem sa a ani nemozem zmestit do tej formy ktoru sa struha na tato krestanska spolocnost. Mozno aj preto je vo mne kus rebela. Niekedy je zena zenou viac ked to nikto necaka. Ocakavania sposobuju sklamania. Je to oslobodzujuce ked zena moze byt sama sebou bez nahlodavajucich previneni. Chcem vediet ako byt zenou ktora ma byt taka ako chce Boh. Muzi, vy nam v tom mozete pomoct.

     

Zverejnenie komentára

<< Home