Co kukaš?

utorok, októbra 04, 2005

Podstatné veci

Čo je vlastne podstatné? Podľa mňa je to pre každého človeka niečo iné. Pre mňa ani neviem. Asi myšlienky. Nie fakt.Čo je podstatné? Zamýšľam sa nad tým, že či má pre niekoho význam to,že ja som na tomto svete. Samozrejme, že tu nie som náhodou, ale keby som dnes zomrela,tak po niekoľkých týždňoch a mesiacoch by sa život ľudí, ktorým zasahujem do "bubliny" vrátil do rovnováhy. Moji rodičia by to asi mali dosť ťažké.Neviem si predstaviť, aké to musí byť, keď niekomu zomrie dieťa. Ale napríklad v službe,kde stojím, by som sa dala ľahko nahradiť. Priatelia by si odložili nejaké fotky a spomienky a občas by si spomenuli a to je všetko. Niekto by povedal,že mám reči proti Bohu.Lebo On ma stvoril a vie prečo. To je pravda a ja tomu aj verím,len niekedy by som viac chcela pochopiť veci, čo sa stávajú a hlavne by som chcela dostať odpovede na otázky, čo sa začnajú slovom"Prečo..."Keď Boh stvoril človeka,vedel, že človek Mu nebude rozumieť,keď k nemu bude chcieť hovoriť.Tak prečo mu nedal väčšiu otvorenosť uší? V Biblii je jedna časť zo Židom o tom,že Boh mnohokrát hovoril k svojmu ľudu a keď som čítala "Sklamanie z Boha", tak tam bolo načrtnuté to,ako sa Božeie spôsoby menili.Najprv to bolo priamo k nejakému prorokovi, používal oblak a svetelný stĺp a potom neskor pomaly pomaly prestal s priamou komunikáciou.Lebo ľudia,aj keď videli ten stĺp,neverili. A toto nechápem,že ako mohli pochybovať o niečom, čo mali pred očami. A tak sa mi zdá trošku nefér, že kvôli ich nevere,my nemáme taký jasný oblak. No môžem sa hnevať na nejaké mŕtvoly? Chcela by som viac počuť a vedieť a netápať v tme s tým, že dokelu načo som tu? Robím veci správne? A prečo sa mi nedarí? Ešteže existuje slovo"viera" a tento veršík je taký..."viera je podstatou toho, čoho sa nádejame a dôvodom toho, čo nevidíme" Pripadá mi,ako keď niečo prekladám z iného jazyka.Preložím si všetky slová vo vete,ale keď ich pospájam,nedávajú zmysel.Taký je ten verš. Aj mu rozumiem,aj nie.
Je to, čo som písala teraz, podstatné?