Co kukaš?

utorok, januára 10, 2006

Neusporiadané

Dnes ráno som vstala o hodinu skôr a až na zastávke mi zazvonili hodinky. Myslím,že som sa zatvárila dosť blbo a na chvíľku som sa zasekla,ale potom som si povedala,že aspoň skončím skôr a budem sa skôr učiť. No ale podľa mňa je normálnejšie zaspať do práce, ako vstať skôr.
Včera pri cestovaní z mesta v autobuse nastúpili 4 tmavšie obyvateľky nášho štátu. Jedna na mňa stále pozerala,neviem, čo sa jej na mne nepáčilo, ale mohla som jej vyplaziť jazyk, ale no už som veľká. Nezdržali sa dlho a vystúpili,ale mne sa potom v noci snívalo,že som nechala kľúče od bytu nejakým cigánčatkám. Asi zo skupinky detský domov a potom som sa bála, že sa to dozvedia rodičia a že nebudem mať kde bývať. Skrátka v hlave sa mi to pomiešalo. Asi je tam dosť prázdno, ale to nemôžem tak nechať a preto si plním hlavu múdrosťami od určitých ľudí. Teda nie múdrosťami,ale vedmosťami. Lebo ako všetci dobre vieme, múdrosť, nie je to isté, čo vedomosti a poznatky. Táto myšlienka mi prináša pokoj:-) Podľa mňa je od nejakého učiteľa zlé povedať o svojom žiakovi,že je hlúpy.keď nevie násobilku. Lebo ovládanie násobilky mu nepomôže pri rozhodovaní sa v živote. Je to dobre vymyslené, že aj keď nevieš násobilku, tak môžeš spraviť dobré veci.Dokonca lepšie ako ten, čo je matematickým géniom.Lebo len vďaka takým ľuďom sa musíme učiť rôzne definície, vzorce a podobné veci.
Páči sa mi rozdiel medzi múdrym a bláznom: Múdry je ten, čo vie, čo je správne a robí to a blázon je ten, čo vie, čo je správne a nerobí to. Teraz, keď si tak tú definíciu čítam, tak neviem,kde sa zaradiť.Lebo môže byť niekto aj múdry, aj blázon? Asi hej,ale mal by si vstúpiť do svedomia. A dá sa stále konať múdro? Na kecy special v sobotu Jaro povedal, že sa netreba rozhodovať podľa toho, čo je dobré a zlé,ale podľa toho, čo je múdre a čo nemúdre. Ale niekedy je to veľmi nepohodlné,lebo podľa mňa často vieme, čo je múdre,ale nechce sa nám to spraviť. Keby sme sa tak všetci správali múdro, to by sme asi už nevedeli, čo je byť múdry. Nie je lepšie niekedy to prešvihnúť?