Co kukaš?

pondelok, mája 01, 2006

Irsko 1

Ach kolko veci by sa dalo napisat,podrobnosti a tak,ale bez makcenov a dlznov,snad je to OK.Po par dnoch som sa vydala hladat net a tak som tu:)

Cim zacat,asi letiskom.Kolena sa mi podlomili(len trochu:)),ked Mirka odisla ,lebo dalej uz nemohla ist so mnou.Zrazu som si uvedomila,ze sa predsa len bojim.Dovtedy bolo vsetko len take,ze sak co...tak som si sedela a cakala na lietadlo,vonku lialo,blizko boli nejake 2 nemky a kopu inych ludi.Opakovala som si,ze vsade na svete su ludia-dobri a zli a vsade je Boh. Nakoniec to lietadlo prislo,vsetci s atam natrepali,nasla som si miesto pri okne a ku mne si sadlo nejake devca z Novych Zamkov, co bolo fajn.Ona sa na letisku zoznamila s jednym chalanom a pol cesty mu vysvetlovala,co vsetko si ma vybavit,ked chce pracovat v IE. Ona tam je uz dlhsie a zjavne sa tam mala lepsie ako doma.Letiet bolo v celku nudne a tak som si predstavila,ze pod nami je Antarktida a ladovce a podobne,lebo to tak cele vyzeralo.Tie oblaky-celkom pekne a aj to,ze v BA lialo a nad mrakmi bolo slnko. Zabavne bolo to,ked pilot urobil nejaku otocku,akoby isiel do zakruty.To bolo ako na kolotoci a mojej spolusediacej sa to velmi nepacilo.mne to pripadalo ako na kolotoci:)
v Dubline sa vsetci vytrepali von.Ani neviem,ake velke je to letisko.Vsetko to zbehlo tak rychlo a uz som mala aj autobus do centra Dublinu,kde som mala cakat Dzanku,kym skonci v praci. Zdalo sa mi,ze sofer povedal nazov tej ulice a tak som vystupila:) Podla planu som mala najst nejaky MC Donald a tam sa zasit a pockat na nu,ale nemohla som ziaden najst a aj ked som strasne chcela popozerat Dublin,vak sa staval tazsim a tazsim a tak som nasla nieco ,kde mali strasne hnusne a mastne jedlo bleee...ale nakoniec som ten MC D.nasla a stravila som tam zaujimave take 3.5 hodiny.Mohla som sledovat roznych ludi.Napriklad jednu irsku rodinku s 2 dcerkami,co tam narobili taky bordel a podobne...ZAradila som ich do klubu ,kde patria aj americania.Dzanka mi pisala smsky,ze ci si vsimam,co tu nosia diecata,hihi rozhodla som sa k tomu nevyjadrovat,lebo ked im sa to paci,ale je to take zaujimave,ze som si to z vsimla,aj ked ja si oblecenie velmi nevsimam.Dzanka charakterizovala Irky: sebavedome,hlucne,presadzujuce sa,nehanbiace sa za to,ako vyzeraju a maju na sebe kopu make upu.No a Slovenky su presny opak.No co uz s nami.
V strede Dublinu maju stlp.Ono to neviem ci mozem nazvat stlp,ale je to strasne vysoke,kovove,spicate a vola sa vraj SPIRE.Podla mna dost nechutne a skarede.Ze vraj to znazornuje buducnost Doblinu tss.Tak ten stlp som si prve 2 hodiny vobec nevsimla,aj ked Dzanka spominala,ze mam pri nom vystupit z autobusu.Hladala som nejaku normalnu staru vezu...urcite nie toto kovove monstrum.nemam ziaden vztah k takymto veciam.Ja mam rada stare veze,domy,hrady,kostoly...a toto ble.Az potom pozeram,ze to co je tam v strede ulice a pozeram vyssie a vyssie a vyssie...
Po skonceni prace po mna dzanka prisla a hned sme isli do Bray-1 hodina cesty vysokym busom.Autobusy tu chodia ako salene,obcas som sa az zacudovala,ze sme nikoho nezrazili.Ludia si tu chodia cez cestu,kedy sa im zapaci, su hlucni,ale su tolerantni k inym rasam.Co u nas nie je.Jeden kamarat dievcat,moslim z palestiny ,co studoval v BA ,lepsie sa mu zije tu,lebo u nas je strasne silny rasizmus.Zajtra by sme ho mali ist pozriet,lebo byva niekde pri megalitickom cintorine a ja to chcem vidiet a tak tam s dzankou pojdeme.
Dievcata byvaju v domceku pre barbie.Ale nie,len ja to tak volam.paci sa mi,ale podla mna,keby prisiel hurikan,tak tieto domy letia ako prve.Je to radova vystavba (nie rado,nie tvoja,ale v rade)Momentalne v dome sme len my 3,lebo Monty-nieco ako ich domaci-egyptan mixovany so slovenkou,odisiel na slovensko.Inak je strasne vysokz a podla vsetkeho,zneprijemnuje im zivot aj so svojou priatelkou z CZ.Preto sa dievcata chcu aj odstahovat.Proste ma na veciach popisane,co je jeho a nikto iny to nesmie pouzivat a este vela inych veci.Mna by asi rozhodilo,keby ma dakto tak obmedzoval.No ale uz odisiel a ja som sa kolobezkovala po dome,vozila na jeho stolicke a tak.Raz cestou(behom) dole schodmi som o chlp minula okom antenu z telky a potom som nabehla na koberec,co sa smykal smerom k oknu,ale nastastie sa nic nestalo:)
Chcem sa este vyjadrit k Irskej angline-tha ina ina,ale da sa.Oni niekedy rozpravaju ako deti,co sa v skole nenaucili spravne vyslovovat a citaju ako pocujes(napr nie bus-bas,ale bus-bus,alebo nepovie na stand up,ze stend up,ale stand op).Ale ten ich irsky jazyk-to je hatatitlancina.Ano,uplne ina ako anglina.vcera sme pozerali film po irsky a mali pri nom anglicke titulky.Takze uz si nemylim,ze po irsky je vlastne inak po anglicky.Nie,je to po irsky.
No co este? Vcera sme boli s milkou a jej kamoskou pri mori,taka prechadzka,pekne.Vecer,ked sa dzanka vratila,sme sa najedli(inak dievcata sa rozhodli,ze ma vykrmia,ale podla mna sa im to nepodari:)potom sme chceli pozerat DVD,ale nebudem komentovat,preco sme ho nepozerali a dlho vecer sme sa este rozpravali.Vobec nemam pocit,ze sme s dzankou neboli spolu tak dlho,proste akoby sme len vcera sa rozlucili...a pritompreslo tak vela casu.Je to super.Idem uz,aby som sa vratila domov skor,nez dzanka pride z prace.

2 Comments:

  • At 11:07 AM, Blogger Reny said…

    je tu super katusik :) myslim, ze ti je tam fajn a aj dobre si sa rozpisala :) krasny cas v Dobline he-he

     
  • At 4:12 AM, Anonymous Anonymný said…

    Ahoj Katka, ech, ked to citam, je to super, ze si tam, tesim sa s vami:) Vidim ze si zvladla let ako ostrielana obchodna cestujuca, hehe. Si sikulka. Vcera vecer sme sa vratili z Viedne, bolo super, len som este stale - aj teraz z toho unavena. Sme toho zazili velmi vela, az nechapem. Najprv sme hladali ten zbor kde sme spali, to bolo vzruso, 10 dezorientovanych ludi vo Viedni, sranda. Po uvodnych peripetiach ze ci vobec budeme mat kde sapt sa vsetko na dobre obratilo. Videla som ze Boh stoji pri nas, hoci, poviem pravdu, vela veci nebolo dotiahnutych do konca. Ti poviem, neviem ci este chcem niekedy si vziat na plecia taku zodpovednost, je to tazke. Som rada ze bola aj Milka Baldovska, hoci odisla uz v nedelu vecer. V podstate prsalo - hoci nie velmi, ale celu sobotu a nedelu. V sobotu sme si pozreli Viden - centrum, Stephansdom a Hofburg, Parlament, Maru Teru :) neviem to pisat, nemecky neviem, ale lepsiem sa kazdym dnom stravenym v Rakusku :) V nedelu sme boli v jednom zbore, velmi milo nasprivitali, potom sme s nimi aj obedovali, takze sme nali postarane o jeden problem :) vecer sme boli v divadle za, pozor sok - 1,5 eura :) samozrejme sme si dali aj pravu viedensku kavu, ta mi padla vhod :) V pondelok sme boli v Schonbronne, je tam fakt nadherne, Architekto bol dojaty a fotil jak divy, vtedy konecne vyslo slnko a my sme mali vylet o akom sme cely cas snivali. Boli sme aj v Prateri, je to cool zabavny park, pobehovali sme tam ako male deti s heliovymi balonmi :) a v Bratislave sme tie heliove balony vdychli do seba, to bola riadna sranda, na Nivach taku show este nezazili. Sme si to tam podavali jak nejaki zavislaci, - dychni si - :) hlasok tensi minimane o 2 oktavy. Raz to musime spolu skusit. Mozno za zmienku stoji ze kde sme spali. Bol to fakt taky moderny zbor. Spali sme v deckej skolke toho zboru, polovica spala v Noamovej arche, Miro hnizdil kdesi hore pod stropom, a tak. Proste nadherne prostredie. Mali aj telocvicnu, biliardovy a pinpongovy stol, kalceto a hrala tam dobra hudba. Bolo to velmi fajn. A som velmi rada ze bola aj Monika Karkus, kde sme prisli, tam boli aj Rumuni, vlemi sa nam to hodilo, pretozi prave oni nam najviac pomohli. Obidva zbory boli take multikulturne, velmi prijemne to bolo. Rumuni, Amici, Filipiny, Slovaci a este urcite ini.
    Som vdacna Bohu za tento vikend, bol v nieom poucny aj co as tyka vzathov, najme v tom, ze ked nepoznas ludi s ktorymi tam ides, tak treba definovat hranice a kto je sef, nie koli moci, ale koli poriadku a jasnosti vo veciach.

     

Zverejnenie komentára

<< Home