Co kukaš?

štvrtok, mája 04, 2006

Irsko 3

Dnes sa pokusim viacej sustredit na pisanie,lebo ked si citam,co som popisala predtym,je to chaos.Minule sme pisali spolu s Dzankou a smiali sme sa pri tom,takze to aj tak vyzera.
Takze nas vcerajsi vylet na cintorin nam nevysiel,lebo kym sme sa dostali do Drogheady-mesta odkial chodia na cintrin autobusy,bolo uz neskoro .A sice tam isiel posledny,ale naspat uz nie a to by bolo myslim riziko takto v cudzej krajine,hlavne ked Janka sa musela dostat domov,lebo dnes pracuje. Takze sme sa potulali po Drogheade(asi sa to tak pise),nasli sme si nejaku staru kamennu branu,aby aspon kus tej historie sme zahliadli a potom sme sa vybrali do mesta Navan,kde byva Alaa-kamarat dievcat,co s nimi byval asi 6 mesiacov.Alaa je z palestiny,je to moslim.Bol velmi mily.On studoval medicinu na SK,ale robit lekara sa mu viac oplati v IE a tak byva tu.Lekari tu makaju podla vsetkeho ovela viac,ako nasi,ale maju to aj zaplatene.Inak ked sa tu chce cudzinec uplatnit v tom,co studoval,caka ho dlha cesta a tazka cesta.Alaa nas vzal k nemu domov.Byva s 3 dalsimi chalanmi,myslim,ze jeden sa vola Asir z pakistanu a druhy Ali neznam odkial a toho tretieho sme nestretli.Vsetci taky tmavsi,u nas by ich nazvali teroristami,alebo ciganmi.Alaa ma take skusenosti zo SK,takze asi sa cudzincom lepsie zije inde.Pytal sa ma,ake rozdiely som si vsimla v ludoch v IE a SK.Trocha som o tom potom rozmyslala,hm.Nejde mi do hlavy,preco su ludia v obchodoch taki mili.Napriklad,ked sme boli v Dubline,tak sme vosli do obchodu,kde boli obrovske kusy mydiel,smiesnych sprchovacich zelatin...skratka same vonave veci a tak sme sa tam zabavali.Prisla predavacka a opytala sa ,ci nam moze pomoct a janka jej povedala,ze we have just fun.No a ona sa zasmiala a povedala dont worry about it.Predstavila som si taku zamracenu slovensku predavacku,kebyze jej poviem,ze sa len bavim s vecami v jej obchode.Ach.Alebo dnes rano som sa rozhodla prejst sa do Bray,to je mesto,pri ktorom byvaju,tak 15 minut chodze.Cestou mi pozdravilo par ludi a kedze bola zapcha,isla som rychlejsie ako auta,ale nepocula som nikoho nadavat,ani trubit.No a islo okolo jedno auto a z okna na mna pozerali 2 psikovia a dalsi asi 2 sedeli na prednom sedadle a potom zacal jeden brechat.teta z toho auta sa na mna usmiala a zakyvala mi.Rozmyslam,ci tie usmevy len hraju,alebo su fakt taki happy a spokojni.Vcera zase sofer v autobuse povedal janke,ze sa ma usmievat,ze je to lepsie.A dalsie priklady.
Dnes bol taky plan,ze pojdem pozriet janku do prace a prekvapit dana m.,lebo on nevie,ze som tu,ale prsi,takze janka mi napisala,ze radsej nemam ist.je to totiz 1.5 hodiny chodze k nem.ona pracuje v nejakom krasnom zamku Powerscourt.Zatial som to videla len na obrazku.Obe dievcata pracuju v AVOCA taka znama spolocnost,alebo firma,ci ako to nazvat.Ma to obchod s oblecenim a jedalne,ci restauracie.Je to drahe,ale oblubene irskym obyvatelstvom.casto pridu domov uplne znechutene zakaznikmi,prevazne domacimi.Tu je to asi take,ze nas zakaznik,nas pan a zakaznici su si toho vedomi.Clovek sa tu nauci nadavat.Minule sme si povedali ake nadavky pozname.Po anglicky to pre nas nic neznamena,len nejake slovo,ale po slovensky by sme to asi nevyslovovali.
Inak tie irske mestecka,co som, videla,maju vsetky salene uzke ulice,ale samozrejme,ze tam chodia aj auta,aj autobusy.Ja ked amm ist cez cestu,som uplne schaosena.Niekedy uz ani neviem odkial mam cakat auto,tak ho cakam z oboch stran.Najlepsie je to v Dubline(co nie je male mestecko)Minule som sa kus zabudla a zastavila som sa uprostred krizovatky,lebo som sa pozerala na napis Baileys-The original irish cream.Janka sa po mna vratila na cestu:)
Strasne sa tu propaguje vsetko irske.Pozerali sme detske oblcenie a take napisy,ze:Hug me i am irish...alebo Do you think it is easy to be so cute and irish...?Moje nervy.
Dublin je taky,ze chodis chodis po uliciach a stale si vsetky nepresla.Takze asi dost velky,plny cudzincov,aut,chaosu,obchodov...Alaa povedal vcera my lovely Dublin.To by som asi nepovedala,ale ked sa mu paci.Ja ani neviem,ci sa mi paci,lebo poprezerat si ho cely by zabralo ovela viac casu,ako mam ja.zda sa mi,ze cas leti rychlo a uz o par dni ma caka noc na letisku.na to sa teda netesim.Ale kedze nejdu spoje a ja mam byt na letisku uz o 4 tej,tak tam musim stravit niekolko hodin.To bude zaujimave.
Co by som este povedala.Uz take 2 dni mam pocit,ze utek zo SK niekom prec,bol sice dobry,lebo vidim nove veci,ale nepomaha riesit otazky buducnosti.Kazdy,s kym sa tu zoznamim sa ma pyta,ze kedy sem pridem.Praca by sa nasla v Avoke:) Praca doma mi nedava zmysel,lebo je to nieco,co musim,ale nemam tam ani kus srdca,ale je tam sluzba,co mam rada.Ale co z toho.Zase praca tu by bola ovela tazsia vyznam by bol v tom,ze trocha nova krajina a podobne.Ale nevidim ziaden zmysel ani v jednej ani v druhej moznosti,ani v tom,co som studovala,ani v nicom,co sa toho tyka.chcem robit nieco,co by ma aj bavilo a co by malo vyznam.V com vidim dolezitost toho,ze som teraz tu?Okrem kopec inych veci v tom,ze janka tu nema spolocenstvo,nema na to cas a po 6 mesicoch sa s dakym modlila.Myslim,ze ist tu,ist niekam je dobre,ked si clovek najde spolocenstvo,hoci len 1 cloveka,co zmysla rovnako.Ked sa vrati domov a vie,ze su ludia,co za nim stoja a moze sa porozpravat.To je dolezite.
Je super,ze sa tu da zoznamit s inymi kulturami.Byvat s moslimami a inymi,ale je dolezite mat aj spolocenstvo.
Dnes som citala o tom ,ako David dovolil moabcom obesit 7 muzov a potom sa Boh zmiloval nad krajinou:)Alebo som este citala o tom,ako Jezis nasytil kopec ludi.A nazberali 7 kosov odrobin.Znamy pribeh,mne trochu pripomenul to plytvanie potravinami,co tu vidim kazdy den.nemam k tomu slov,niekedy fakt.Asi sme inak vychovani,hm.Nie asi,ale urcite.Potom som citala o ludoch,co sa drzia pri zemi a o realistoch asi.Ja uz neviem.
Ale viem,ze teraz idem asi k moru a vecer ideme na pivo Guiness,prave irske pivo.Nemam velmi rada pivo,ale treba to ochutnat.Vraj je huste.Huste pivo? To co? Ta uvidzime.Inak daktori domaci rozpravaju jak gadzovia...