Co kukaš?

utorok, mája 02, 2006

Irsko2

A je tu dalsi den v Irsku:)
Dohodli sme sa,ze ideme na megaliticky cintorin,lebo som otravovala,ze chcem vidiet hroby:)) Ale rano lialo,ake prekvapko,sak vcera bol pekny mesiac haha.A tak sme isli robit shopping do Dublinu a najst Dublinsky hrad.A popri tom,ako sme hladali hrad, chceli sme sa stisit v Bozom chrame,ale 2 krat nas zarazilo vstupne.Uz pri otvoreni dveri sme narazili na tetu za kasou a pri blizsom pohlade sme zistili,ze polku kostola zabera suvenir shop.V soku sme vycuvali z kostola. To iste aj z toho druheho.Na treti pokus sme nasli nielen hrad,ale aj kostol,kde sme mohli posediet v tichu medzi turistami a meditovat,ale nemohli sme fotit s bleskom.
Potom sme robili ten shopping,kym nezhasli svetlo v obchode s nazvom PENNEYS.Stale to neviem vyslovovat,teda mam mierny problem.Pocas shoppingu sme nic nekupili,teda nebol to shopping,ale walking po obchodoch plnych veci vo farbach :zeleno-bielo-oranzovych.Stale obdivujeme oblecenie irskych zien,az sme si to odfotili vo vyklade.
vcera vecer sme sa vydali na 15 minutovu navstevu k jednej gruzinskej rodine a potom sme planovali ist k moru.Bolo asi osem hodin(doma 9) Navsteva sa skoncila o 23:30.tych 15 minut tu v irsku ide tak pomaly.Rodinka je mila,jedna mama a 2 synovia.Volaju sa Tatu-David a Georg.Rozpravali sme sa s nimi po anglicky,rusky, gruzinsky a aj slovensky.georg je drzak jeden,stale nas chytal za slovicka.Este sa mi to nestalo v anglictine,taky lingvista.Vsetky slova prevratil na neslusne,alebo viacvyznamove.pozname teraz nove slova,ich vyznamy a aj gesta.Uvediem priklad:
Na ruke mas 5 prstov.Predstav si,ze ohnes vsetky prsty,okrem prostredneho...vieme,co to znamena.Ale v irsku toto gesto vyjadruje, ze chces niekoho poslat prec:-chod prec-
Ale my sme slusne dievcata,takze sa nic nenaucime,co netreba. Ich mamka sa vola Nona a je mila.Ale vela toho nepovedala,lebo vie lepsie po rusky,ako po anglicky.Takze vacsinou kecala s milkou. Georg je velka maska,daval janke elektrosoky na ruku a tesil sa,ked ju to bolelo.Potom sa predvadzal,ze vie hrat na hudobnom nastroji a janka mu hrala kohutik jarabi a ja som mu chcela vysvetlit o com je ta pesnicka,ale hned po prvom slove sa zacal smiat ako pomateny a v tej ich gruzinskej reci bratovi a mame nieco o nas hovoril.Zacali sme mu s jankou vysvetlovat,ze kohut je manzel sliepky a ona je matka kurciat,lebo sme mysleli,ze on nepochopil slovo kohut.Ale zase tam bolo daco dvojzmyselne...ach jaj.Ta v podstate vcera bola velka sranda,aj ked sme skoro nestihli v noci bus.
Inak soferi tu chodia jak saleni na tych busoch.Neoplati sa stat,lebo mozes prist k urazu.Som sa uz par krat buchla,aj s fotakom som trepla...skratka sialenci,ale nikoho sme zatial nezrazili.
Dalsou vecou je,ze chlapci su tu gentlemani.Poslala by som tu nasich mladeznikov na skolenie.take veci sme si s jankou vsimli hned.
Hm a kebyze mam napisat nieco z toho,ako je to s Bohom.Citam si moju devotion knihu,vcera to bolo o zrelosti a tam bol pribeh o jednom chlapcovi,co sa rozhodol nechodit na biblicke hodiny,lebo si musel zlepsit znamky v skole a aj musel sa starat o rodinu.jeho skupinka s tym nesuhlasila a povedali mu,ze peniaze mu daju,len nech tam chodi,ale on vedel,ze co ma spravit.To mi tak povedalo,ze casto tlacim aj ja ludi to mojej predstavy o tom,co je spravne a pritom to moze byt uplne nieco ine.Casto sa to stava aj u nas,ze sme taki netolerantni k nazoru inych ludi.
OK...pisane s Dzankou

1 Comments:

  • At 12:33 AM, Blogger Reny said…

    supeeeeer :) este ze oddychujes :) tesim sa z tvojich dublinskych zazitkov he-he :)
    inak skusku mam ;) uz len zajtra pohovor prezit a pohoda :)

     

Zverejnenie komentára

<< Home